Magsjuka!

Nu är äntligen hela familjen frisk. Tack och lov.
Var nog Matte som drabbades värst. Han spydde
hela söndagen. Viktor spydde natten mellan fredag
och lördag. Han hade spytt under natten och fortsatt
och sovit så jag märkte inte först när jag tog upp
honom ut sängen att han hade spytt. Mårkte det först
innne i badrummet när jag såg syan i håret. Han var
hur pigg som helst under hela helgen,inga kräkningar
alla under hela helgen. Tänkte att det kanske var nått
konstigt han hade fått i sig eller så att hans hosta gjort
att han hade spytt. Men så på söndag så blir Matte dålig.
Igår på morgonen börjar jag må illa och blir väldigt dålig
i magen. Matte säger att så var det innan han börja spy.
VIktor ser inte heller så pigg ut. Han lägger sig i soffan
och vilar och efter ett tag börjar han hulka och spyr sedan.
Hela dagen går jag bara och väntar på att få spy. vill inte
äta nått,sover borta halva dan och mår allmänt dåligt.
Ingen kräkning blir det under måndagen och idag mår alla
skapligt. Imorrn blir det jobb och dagis.

I lördags var jag på julbord med jobbet. Riktigt kul. Humöret
var på topp och partyblåsan likaså. Var julbord uppe på södra
med Wallmans,kan ju säga att vi tillhörde det yngre sällskapet
där. Var mest företag med äldre gubbar och tanter :) men vi
röjde som aldrig förr. Fick en lätt findlandsbåtskänsla av stället.
Karaoke,gamla discodängor från 80-talet,dåligt blandade drinkar
i baren,ja vi vart inte långvariga uppe på berget kan jag säga.
Taxi ner på stan och in på Oscar. Vi dansa,dansa och dansa och
en hel del drinkar vart det,lite lätt ångest för den dyra krognotan
men sånt man får ta när man är så sällan ute. Träffa Tobbe och
Degen ute så jag vart kvar nästan till stängning. Vart en prommis
hem då taxikön var alldeles för lång. Trodde jag skulle frysa ihjäl.
Tunna strumbyxor och tunn kappa + pumps i -17 grader är inte
att rekommendera,var alldeles stelfrusen när jag kom hem.
Kröp ner under Mattes täcke och värmde mig. Härligt för mig
men kanske inte för honom he he :)

Tänkte åka iväg lite senare idag och handla alla julklappar.
Har inte köpt nåra än så nu måste jag få det gjort.
Näpps nu måste jag sätta igång och röja upp här hemma
innan Viktor vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0